عوامل رتبه بندی کمتر شناخته شده گوگل

 



 

حدس زده می شود که بیش از 200 فاکتور مختلف رتبه بندی ، عملکرد یک سایت را در صفحه نتایج موتور جستجو تعیین می کند. برخی از این عوامل مانند اعتبار دامنه ، تجربه کاربری و میزان کلیک ، برای عملکرد صفحه شما در حوزه ی سئو فوق العاده مهم هستند

با این حال ، بهینه سازی بسیاری از فاکتورهای کوچکتر می تواند تفاوت چشمگیری در بهبود رتبه بندی وب سایت شما در نتایج ایجاد کند. در زیر لیستی از عوامل رتبه بندی کمتر شناخته شده گوگل وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شوند اما هنگام بهینه سازی می توانند تأثیر بسزایی در رتبه بندی سایت شما داشته باشند

عوامل رتبه بندی فراداده 
عوامل رتبه بندی محتوا
عوامل فنی رتبه بندی سئو
عوامل رتبه بندی تجربه کاربری


فراداده
فراداده بهینه شده یک روش عالی برای اطمینان از ظاهر شدن سایت شما برای مرتبط ترین سوالات جستجو است. متادیتا متشکل از برچسب های عنوان ، توضیحات متا و اچ 1،باید شامل کلمات کلیدی بوده و در عین حال خواننده پسند باشد

در زیر چند عامل رتبه بندی کمتر شناخته شده گوگل وجود دارد که باید هنگام بهینه سازی فراداده خود در نظر بگیرید

عنوان با کلمه کلیدی شروع شود
گوگل توصیه می کند که برچسب عنوان شما که نباید بیش از 60 حرف باشد ، باید به کلمه کلیدی مورد نظر شما تا آنجا که ممکن است نزدیک باشد

کلمات کلیدی در توضیحات متا
اگرچه قرار دادن کلمات کلیدی در توضیحات متا یک عامل رتبه بندی رسمی در گوگل نیست ، اما انجام این کار می تواند به طور چشمگیری نرخ کلیک را بهبود بخشد و به نوبه خود منجر به رتبه بندی بهتر شود. توضیحات متا باید برای کاربران نوشته شود ، نه موتورهای جستجو ، بنابراین گنجاندن کلمات کلیدی در توضیحات متا به عنوان سیگنالی برای کاربران عمل می کند که صفحه شما شامل محتوای مورد نظر شما است. علاوه بر این ، گوگل به طور مکرر درخواست جستجو را در توضیحات متا پررنگ می کند ، که می تواند به برجسته شدن سایت شما کمک کند

کلمات کلیدی در اچ 1
اچ 1 برای صفحه شما به عنوان "برچسب عنوان دوم" عمل می کند و می تواند به عنوان یک سیگنال به گوگل باشد. با درج کلمات کلیدی هدف در برچسب های عنوان خود ، شما اطلاعات بیشتری در مورد محتوای صفحه در اختیار گوگل قرار می دهید که می تواند به رتبه بندی بهتر کمک کند

محتوا
محتوای با کیفیت بالا شاید مهمترین عامل رتبه بندی گوگل باشد. تولید محتوای غنی از کلمات کلیدی که برای کاربران و موتورهای جستجو قابل هضم باشد ، کلید رتبه بندی بالا در نتایج جست و جو است

در زیر چند فاکتور رتبه بندی وجود دارد که باید هنگام تهیه محتوای سایت خود در نظر بگیرید:

محتوای تکراری
محتوای تکراری در چندین صفحه از سایت شما می تواند به رتبه بندی گوگل شما آسیب برساند . برای جلوگیری از این مسئله در مورد صفحاتی که محتوای بسیار مشابه یا تکراری دارند ، باید برچسب های کنونیکال را پیاده سازی کنید. این برچسب ها به گوگل می گویند فقط یک صفحه انتخاب شده و معتبرتر را برای نشان دادن در نتایج لیست کند و از مجازات های  محتوای تکراری جلوگیری کند

محتوای رسانه ای
ثابت شده است که استفاده از تصاویر ، فیلم ها ، صدا و غیره به صفحه شما کمک می کند رتبه بالاتری در نتایج جست و جو داشته باشد

طول محتوا
گوگل محتوای طولانی تر و با کیفیت بالاتر را نسبت به محتوای کوتاه ترجیح می دهد. وقتی پست های وبلاگ و سایر صفحات شما محتوای بیشتری دارند ، به گوگل فرصت بیشتری می دهد تا صفحه را برای کلمات کلیدی مرتبط جستجو کند و بهترین سوالات جستجو را برای نمایش صفحات شما تشخیص دهد. همچنین داشتن محتوای طولانی تر به شما فرصت بیشتری می دهد تا کلمات کلیدی هدفمند ، مترادف و عبارات کلیدی مرتبط را در آن بگنجانید

فهرست مطالب                                            
فهرست مطالب یک روش ساده و کوچک برای بالا بردن رتبه سایت شما است. جدول مطالب به گوگل کمک می کند محتوای صفحه شما را بهتر درک کند و همچنین به عنوان فرصتی برای درج کلمات کلیدی مرتبط تر در برچسب های اچ2و اچ3 شما عمل می کند

چگالی کلمه کلیدی
تراکم کلمات کلیدی یک اقدام متعادل کننده برای استراتژیست های سئو و محتوا است. از یک طرف ، محتوای شما باید با کلمات کلیدی هدفمند انباشته شود تا اطمینان حاصل شود که صفحه شما برای جستجوهای مورد نظر نشان داده می شود. از طرف دیگر ، پر کردن کلمات کلیدی می تواند بر عملکرد سایت شما تأثیر منفی بگذارد.باید به این نکته توجه کنید که محتوای شما باید برای کاربران نوشته شود ، نه برای گوگل

سئو فنی
ابزارهای بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند جنبه های فنی سایت خود را بهبود ببخشید و رتبه سایت خود را افزایش دهید

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نقش توضیحات متا برای سئو

چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟