نقش توضیحات متا برای سئو

 

 



برای انجام کار با بازاریابی دیجیتال ، به کار بردن استراتژی های سئو (بهینه سازی موتور جستجو) ضروری است . یکی از این استراتژی ها استفاده صحیح از توضیحات متا است

اگرچه بهینه سازی توضیحات متا امری اساسی است ، اما بسیاری از سایت ها به این موضوع توجه نکرده و مطمئناً فرصت داشتن یک وب سایت رقابتی تر و همچنین کارآمدتر را از دست می دهند

توضیحات متا چیست؟

نوعی کد اچ تی ام ال است که مسئول جمع بندی مطالب پوشش داده شده در صفحه است .در عمل توضیحات متا با چند کلمه توصیف می کند که بازدید کننده هنگام دسترسی به سایت چه چیزی پیدا می کند،اگرچه توضیح متا یک عامل رتبه بندی نیست اما می تواند بر روی نرخ کلیک به شدت تاثیر بگذارد


هر صفحه از یک وب سایت ، مقاله وبلاگ و حتی یک فروشگاه مجازی دارای یک توضیحات متا است ، چه توسط شخصی که محتوا را ایجاد کرده است یا به طور خودکار ، توسط موتور جستجو،توضیح متا وجود خواهد داشت

هنگامی که جستجوگر تشخیص می دهد که توضیح متای شما خوب نیست ، بخشی از متن صفحه را می گیرد و آن را به عنوان توضیحات متا در نظر میگیرد تا به کاربر توضیح دهد که صفحه در چه موردی است

اگر می خواهید در استراتژی های سئوخود کارآمدتر باشید ، ایجاد یک توضیح متای خوب بسیار ضروری است

چرا توضیحات متا در استراتژی های سئومهم است؟

در صورتی که از خود می پرسید آیا این متن کوچک در بهینه سازی محتوای شما تفاوتی ایجاد می کند یا نه؟، پاسخ بله است

بازاریابی دیجیتال از جزئیات تشکیل شده است و توضیح متا واقعاً مهم است

 بررسی سه عامل در اهمیت ساخت توضیحات متا

به طور خلاصه محتوای صفحه را شرح می دهد
افراد و به ویژه کاربران اینترنت ، اطلاعات واضح و ساده و سریع را می خواهند و همه جا به دنبال آن هستند

بنابراین هنگام ایجاد توضیحات متا با توجه به نکاتی که در اینجا ارائه می شود ، دقیقاً همان چیزی را که کاربر به دنبال آن است ارائه می دهید: سرعت.با یک خواندن سریع ، او می تواند نتیجه بگیرد که ورود به کدام صفحه بهترین گزینه و تصمیم است و این دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید ، و همان چیزی است که تجارت شما به آن نیاز دارد

توضیحات متا نوعی از تبلیغات مستقیم است
نکته دیگری که اهمیت توضیحات متا را نشان می دهد این است که از یک تبلیغ ساده ، سریع و بسیار مستقیم تشکیل شده است

میزان کلیک و بازدید را بهبود می بخشد
نتیجه اصلی این تبلیغات مستقیم که به کاربر اینترنت سرعت می دهد ، برای کسانی که وب سایت ، فروشگاه آنلاین ، وبلاگ و موارد مشابه دارند عالی است: این میزان کلیک و بازدید وب سایت شما را بهبود می بخشد

و در افزایش قابل توجه این ترافیک ، پیشرفت هایی نیز وجود دارد که مستقیماً بر نقدینگی شرکت شما تأثیر می گذارد . به هر حال هرچه تعداد افرادی که تجارت شما را می شناسند و با آن درگیر هستند بیشتر باشد ، فروش و سود بیشتر خواهد بود

چگونه یک توضیحات متای عالی ایجاد کنیم؟

صادق و عینی باشید
اولین قدم در ایجاد یک توضیح متای موفق ، صادقانه و عینی بودن با مخاطب خود است

خلاصه ای از آنچه او قصد دارد در صفحه فرود پیدا کند را ایجاد کنید

به دنبال جلب علاقه باشید
 
سعی کنید خواننده را از طریق یک توصیف پویا جذب کنید که باعث می شود کاربر اینترنت بخواهد وارد سایت شود و درباره موضوع مورد مطالعه بیشتر بیاموزد . در توضیحات متا نشان دهید که چرا کاربر به محتوا نیاز دارد و محتوا چگونه به او کمک می کند

عوامل محرک ذهنی
یک استراتژی که در ایجاد توضیحات متا نمی توان آن را نادیده گرفت ، فرصت استفاده از عوامل محرک ذهنی است. احساس کنجکاوی ، تازگی و بسیاری موارد دیگر را که برای استفاده در بازاریابی دیجیتال کاربرد دارند را ایجاد کنید

توضیحات متای خود را امتحان کنید
سعی کنید به طور مداوم توضیحات متای خود را بهبود بخشید.توضیحات متای مختلف را امتحان کنید و ارزیابی کنید که کدام یک نتیجه بخش بوده است

کجا می توان از توضیحات متا استفاده کرد؟

در نتایج جستجوی وب سایت
هنگام صحبت در مورد توضیحات متا ، اولین نمونه از کاربردی که به ذهن خطور می کند در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل است

در شبکه های اجتماعی

امروزه بیشتر کاربران اینترنت از شبکه هایی مانند یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و توییتر به صفحه ها و سایت ها دسترسی پیدا می کنند عموم افرادی که به این محیط های مجازی مراجعه می کنند ، نمی خواهند وقت خود را با محتوای خسته کننده تلف کنند و خواهان عینیت هستند و یک توضیح متای خوب میتواند آن ها را به سایت شما دعوت کند

فراموش نکنید که برای جلب توجه از همان ابتدا همیشه از یک تصویر جذاب استفاده کنید.مجموعه ای از تصویر و توصیف می تواند نتایج بزرگی برای سایت شما داشته باشد


در بازاریابی از طریق ایمیل و خبرنامه
روش دیگر استفاده از توضیح متا ایجاد شده ، ارسال آن به لیست مشتریان و دوستان خود از طریق ایمیل همراه با پیوند برای خواندن ادامه آن است این یک استراتژی بسیار معمول برای صفحاتی است که از ارسال خبرنامه به عنوان راهی برای تعامل و نزدیکتر شدن مخاطب استفاده می کنند

خطاهایی که باید در توضیحات متا از آن اجتناب شود
اکنون که آموخته اید توضیحات متا چیست ، متوجه شدید که چگونه کار می کند و چرا مراقبت از آن برای استراتژی های سئو بسیار مهم است ، چطور می توانید رایج ترین اشتباهات در ایجاد و استفاده از این استراتژی را بررسی کنید؟

یک تبلیغ دروغین برای محتوا نمایش دهید
توضیح متای شما بسیار عالی است و هیچ راهی برای کاربر اینترنت وجود ندارد که بر روی لینک سایت شما کلیک نکند ، به هر حال او مطمئناً بهترین مطالب را در صفحه شما پیدا خواهد کرد.اما پاسخگویی به همه این انتظارات ضروری است . قول دادن چیزی که بعداً تحقق نخواهد یافت میتواند به ضرر سئو سایت باشد

تبلیغات کاذب یکی از لنگرگاه هایی است که می تواند تجارت شما را غرق کند. اگر تعداد زیادی از افراد شروع به دسترسی به محتوا کنند ، آنچه را که دنبال می کنند پیدا نکنند و به ترتیب سایت را ترک کنند ، موتورهای جستجو سایت شما را بی کیفیت دانسته وسایت شما در نتایج جست و جو افت می کند

کلمه کلیدی در توضیحات متا
یکی از ترکیباتی که نمی توان در متن توصیفی شما کنار گذاشت ، کلمه کلیدی است . استفاده از آن در عنوان مقاله ها ، در آدرس صفحات ، متن جایگزین تصاویر و متن اصلی ضروری است . کنار گذاشتن آن از توضیحات متا به معنای از دست دادن فرصت دستیابی به نتایج بهتر است

همیشه کلمه کلیدی اصلی را در این توضیحات اضافه کنید و در صورت امکان وجود فضای کافی برای کلیدهای ثانویه،از کلمات مترادف کلمه کلیدی استفاده کنید

توضیحات متای خیلی طولانی
چکیده مطالب باید کوتاه باشد ، در حدود 120 تا 156 نویسه. از این اندازه فراتر نروید! اگر این کار را انجام دهید ،توضیحات متای خود را خدشه دار می کنید و ادامه ی توضیحات متای شما در موتورهای جستجو قطع می شود و این در نظر مخاطب جذاب نیست

 

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

عوامل رتبه بندی کمتر شناخته شده گوگل

چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟